Scratch Jr to środowisko programistyczne z przejrzystym interfejsem i kolorowym designem, dzięki czemu dziecko uczy się podstaw programowania i projektowania, nawet jeśli nie nauczyło się jeszcze czytać.
Dzięki Scratch Jr dzieci w wieku 6-7 lat mogą programować własne interaktywne historie i gry. W trakcie tego uczą się rozwiązywania problemów logicznych, opracowywania projektów i twórczego wyrażania siebie.
Format lekcji to gra. Częsta zmiana aktywności, sporo ruchu, gry zespołowe, indywidualne eksperymentowanie z komputerem, praca w parach i grupach. Na każdej lekcji z grupą (8-12 osób) pracuje tutor i asystent.
Praca przy komputerze to 30% czasu, pozostałe 70% to gry rozwijające umiejętności 4C (kreatywność, komunikacja, praca zespołowa, krytyczne myślenie).
Moduł Scratch Jr w szkole KIBERone otworzy wiele możliwości: dzieci będą rysować w edytorze graficznym, wymyślać historie i samodzielnie tworzyć oparte na nich interaktywne gry i animacje. Rezultatem modułu jest własna interaktywna historia lub gra, którą można pokazać znajomym i rodzinie.
Główne cechy modułu "Podstawy programowania w Scratch Jr"
Program modułu Scratch Jr w międzynarodowej szkole KIBERone został opracowany przy udziale specjalistów IT. Na lekcjach nie ma skomplikowanych wzorów matematycznych i wielogodzinnej pracy.
Pod okiem doświadczonych tutorów dzieci:
zapoznają się z interfejsem programu, z zakładkami graficznymi, biblioteką przykładowych projektów oraz przeznaczeniem bloków;
nauczą się pracować we wbudowanym edytorze graficznym;
będą zarządzać blokami, dodawać postacie, zmieniać ich wygląd i kontrolować ruchy;
nauczą się nagrywać dźwięk i głos, używać timerów, kopiować skrypty;
będą tworzyć projekty z własnymi postaciami i skryptami;
nauczą się zmieniać nazwy istniejących projektów i je usuwać.